مجموعه تلویزیونی «وضعیت سفید» به کارگردانی حمید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به صورت هر شبی به روی آنتن می‌رود.

ساخت جلوه‌های ویژه این سریال که توسط سیدحسن ایزدی انجام می‌شود، در مراحل پایانی است. صداگذاری و میکس «وضعیت سفید» بر عهده مهرشاد ملکوتی و ساخت موسیقی به سهراب پورناظری است. همچنین جلوه‌های ویژه رایانه‌ای کار نیز آخرین مراحل را سپری می‌کند.

هادی مقدم‌دوست که این سریال را به اتفاق حمید نعمت‌الله نوشته، درباره موضوع و مضمون سریال «وضعیت سفید» به تاثیرات وحدت‌بخش و مهرآفرین هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: «سریال «وضعیت سفید» به نوعی قصد دارد درباره برکات دفاع مقدس صحبت کند.»

مقدم دوست افزود: «وقتی به رخدادهای واقعی سال‌های دفاع مقدس نگاه می‌کنیم، هم موضوعات جذاب و پرکششی برای فیلمسازی در آن پیدا می‌کنیم و هم اینکه متوجه وجوه و مضامین مفهومی به شدت خاصی که مختص دفاع هشت ساله ما بود می‌رسیم. از لحاظ موضوعات نمایشی موقعیت دور هم جمع شدن مردم در پناه‌گاههای شهری و بیرون شهری موضوعی بود که هنوز بکر بود و برای یک کار نمایشی پتانسیل خیلی خوبی داشت، اما از لحاظ مفهومی نکته‌ای که نسبت به طرح آن احساس وظیفه می‌کردیم اثر وحدت بخش و مهرآفرین دفاع مقدس بود.»

عرفان ابراهیمی، مونا احمدی، افسانه بایگان، ابوالفضل پورعرب، ناز شادمان ، افسانه چهره‌آزاد، سیما خزرآبادی، امیرحسین رستمی، شیرین زنگنه، حمیرا ریاضی، اسماعیل سلطانیان، علی سلیمانی، فرهاد شریفی ، شهین تسلیمی، شیرین شهباززاده، ناصر شهریاری، عباس غزالی، یونس غزالی و امین حیایی از جمله بازیگران «وضعیت سفید» هستند.


این پروژه که نخستین تجربه کارگردانی نعمت‌الله در حوزه مجموعه‌سازی است، به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه سه تولید می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا